Så går det till

när du skickar in din idé:

Tävlingen är öppen mellan 1 september till 1 november.
Du behöver inte ha ett företag för att söka.
Anmälan hittar du här!

Alla affärsidéer som skickas in bedöms av en tävlingsjury bestående av representanter från Innovatum Startup och Almi Väst. I bedömningen tittar vi på affärsidén och teamets potential. Affärsidéerna bedöms utifrån hållbarhet, tillväxtpotential och marknad. Några frågor som tävlingsjuryn gärna vill ha svar på:
  • Finns en förklaring av lösningen och hur den skapar värde?
  • Beskrivs målgruppen och marknaden?
  • Beskrivs det hur ni tänker ta betalt och tjäna pengar på produkten/tjänsten?
  • Beskrivs teamet och kompetenserna?

När tävlingen har stängt går vi igenom alla bidrag. Ju tidigare bidragen skickas in, desto större chans för oss att behandla ansökningarna löpande. Vänta därför inte med att skicka in ditt bidrag!

Mellan den 1-9 november får du svar om ditt/ert bidrag gått vidare eller inte.

Är du en av de som gått vidare? Grattis!

Nu är det dags att träna presentationskunskaperna för att kunna sälja in idén på bästa sätt.
Alla som gått vidare samlas nu för en pitchträning på Innovatum Startup i Trollhättan.
Här ger vi dig verktyg, träning och professionell hjälp inför finaldagen.
Ett tillfälle som brukar vara väldigt uppskattat och skapa en härlig dynamik i tävlingsgruppen.

13 november kl. 17-20 på Innovatum Startup.

Den stora dagen är här! Dags för första presentationen inför tävlingsjuryn.
Instruktioner och vilka tider som gäller meddelas i god tid innan.
När alla presentationer är klara överlägger juryn.

28 november kl. 13-16 på Innovatum Startup.

Därefter startar tävlingens finalevent.
Då meddelas vilka bidrag som gått vidare till final och får presentera inför publiken på plats.